|
2.
|
|
"לחם הפנים" מרמז על הקשר התת קרקעי בין חוויותיה של המשוררת ועולמה הרגשי, לבין מקורות השאיבה ומרחב הדימויים שלה. השירים עוסקים בחוויית "הדור השני", בדמויות ספרותיות "אמיתיות" או בדויות, בילדות ונשים מזמנים ומקומות אחרים, באנשים צעירים שמותם המוקדם הותיר פצע שאין לו מזור. אחד מהם הוא דרור מל, שלו גם מוקדש הספר....
|
6.
|
|
אחרון העלים נָשַר מותק שלי
מוּל חַלּוֹנוֹת רַאֲוָה בְּעָרִים זָרוֹת
מִתּוֹךְ לוּחוֹת נְחֹשֶׁת בְּמַעֲלִיּוֹת מְמֹרָטוֹת
בְּאִישׁוֹנֵי צְעִירִים בְּרַכָּבוֹת תַּחְתִּיּוֹת
אֲנַחְנוּ מִזְדַּקְּנִים
שׁוֹמְעִים ג'וֹנִי קֶאשׁ
מְצַטְּטִים בֶּרְטוֹלְד בְּרֵכְט
לוֹבְשִׁים שָׁאנֶל חָמֵשׁ
אֲנִי אוֹמֶרֶת לְךָ אָהוּב שֶׁלִּי
שלמות זוֹ לֹא אוֹפְּצְיָה....
|
7.
|
|
ריקי דסקל היא שחקנית ומלמדת בבית הספר לאמנויות הבמה בסמינר הקיבוצים.
יותר מעשור קריינית בספרייה לעיוורים בתל אביב.
ספרה הראשון רצועה של אור ראה אור ב־ 1989 בהוצאת אלקנה. ספרה הכֹח המדמה ראה אור בעם עובד בשנת 2012 .
כמות שהוא ספר שיריה השישי, ראה בעם עובד בשנת 2016 . שפת הנהר הוא ספר שיריה השביעי....
|
8.
|
|
שתי יוצרות ישראליות חברו להביא דרישת שלום מארץ של אסתטיקה מוקפדת וחסכנית: ביקור של המשוררת ביפן הוליד שירים קצרצרים על המראות החדשים שמסביבה. איוריה של האמנית השתלבו בטבעיות ברוח המצומצמת ויצקו את המלים אל תוך הנוף. השילוב בין הצמצום ליופי העשיר, בין שתי התרבויות השונות ובין סוגי המדיה, הוליד ספר שיופיו בוקע מבין הדפים ומזמין להשתאות משותפת. גלויה מיפן הוא מחווה של מתבוננות מהצד, שנוצרה בעשייה זהירה ואוהבת.
עֵץסִירָה לְבָנָה כְּמוֹ בַּדִּים בְּרוּחַ סְתָונָעִים הַמַּיִםהַלֵּב דּוֹפֵק רָחָב וְשָׁלֵו...
|
|