|
1.
|
|
לָלָה הָיְתָה שְׁקוּעָה בּמְִשְׂחָק:
הִיא נִקְּתָה אֶת בֵּית הַבֻּבּוֹת מֵאָבָק
וְהִפְרִיחָה בּוּעוֹת שֶׁל סַבּוֹן לַמּרְֶחקָ
וחְָשְׁבָה אֵיךְ גּמָּד לִפְעָמִים הוּא עֲנָק
וּמָרְחָה אֶת הַזֶּרֶת בָּרֶגֶל בְּלַק,
וּבדְִיּוּק כּשֶׁעָמְדָה לְהַשְׁכִּיב אֶת בֻּבַּת הַגּרֶֶב,
אַבָּא קָרָא לָהּ לאֱֶכֹל אֲרוּחַת עֶרֶב.
סיפור קצבי ומשעשע על ילדה שלא רוצה להתארגן לשינה, ועל אבא עם דמיון מפותח שלא מפסיק להמציא המצאות.
הסיפור הפך לספר מאויר בשיתוף פעולה צמוד ופורה בין שני חברים:
אבישי פרידלר - יוצר, תסריטאי ואיש חינוך שעד היום לא נרדם בלי סיפור לפני השינה,
וינאי סגל - אמן ומאייר, שביום מצייר חלומות ובלילה חולם על ציורים.
...
|
2.
|
|
סיפור על תאומים שלא רצו להיות דומים.
אורי ויוני הם זוג תאומים, שבמבט ראשון נראים די דומים. אבל מי שמכיר אותם יותר מיום-יומיים, יודע כמה שונים הם השניים.
אם אורי חובש כובע לבן, יוני חובש שחור, ואם בכובע של אורי המצחייה מלפנים, אצל יוני היא מאחור.
אורי אוהב מתוק ויוני – מלוח, וכשאורי אוכל בפה סגור, יוני – בפתוח.
דרך סיפורם, המלווה בחלונות הזזה בתוך הספר אותם הילד יכול לפתוח ולגלות את המלה ההפוכה שמסתתרת בהם, הילד ילמד עשרות זוגות הפכים בדרך משעשעת ומהנה.
היכרות עם מלה והיפוכה מסייעת לילדים למיין ולסווג, ותורמת להתפתחותם השכלית. האיורים הנלווים מחזקים את הבנת משמעות המילה וכך מעשירים את השפה של הילד....
|
|