Phillip Kerman

Phillip Kerman

סופר


1.
ActionScript הינו מרכיב מרכזי החל מגירסה 5 של תוכנת Flash. בעזרת ActionScripts תוכנת Flash היא לא עוד תוכנה ליצירת ממשק גרפי ואנימציה ברמה גבוהה, אלא היא הופכת לסביבת פיתוח ליצירת משחקים, תוכנות ויישומי אינטרנט מתקדמים. ActionScript הינה שפת תסריט הנכתבת במסגרת Flash כמו שכותבים JavaScript במסגרת דף HTML. שתי השפות בנויות לפי תקן ECMA-262, אלא ששפת ActionScript מתייחסת לאובייקטים של Flash ואילו JavaScript מתייחסת לאובייקטים של הדפדפן. כדי למצות את היכולות הנפלאות של Flash צריך לא רק ידע בתכנות אלא גם הבנה לעומק כיצד ליישם את התסריטים למשימות ספציפיות. ספר מומלץ ללימוד תוכנת Flash 5 :Flash למפתחי אתרים באינטרנט בהוצאת הוד-עמי. הספר מורכב משני חלקים: חלק I - יסודות, מלמד את יסודות התכנות עם שפת ActionScript בתוכנת Flash, החל מנושאים בסיסיים ועד נושאים מתקדמים כמו פונקציות, אובייקטים, Smart Clips ועוד. חלק II - סדנאות, כולל 21 משימות יישומיות החל מרמת מתחילים עד רמת מתקדמים. בחלק זה תיישם את מה שלמדת באופן תיאורטי בחלק הראשון של הספר. הספר מיועד: לכל משתמש שעובד בתוכנת Flash ורוצה להתקדם לסביבת הפיתוח למעצבים גרפיים המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם למתכנתים הכותבים ActionScripts ליישומי Flash. לא נדרש ידע בתכנות, אם כי הוא רק יכול לעזור. ללימוד נוסף והרחבה מומלץ לפנות לספרים בהוצאת הוד-עמי - ראה קטלוג מצורף בסוף הספר. התקליטור המצורף כולל את קטעי הקוד המופיעים בחלק השני של הספר. המחבר Phillip Kerman הינו מדריך ומתכנת המתמחה במוצרי Macromedia. בעל תארים אקדמאיים בנושאי עיצוב וגרפיקה מאוניברסיטת Rochester. היועצים המקצועיים: עדי בן נשר (BA) - מרצה ותיק בתחום המולטימדיה והתקשורת השיווקית, בעל ניסיון רב בניהול פרוייקטים בתחום הפיתוח וההטמעה של מולטימדיה במערכות שונות. יהורם שקד (BA) - בכיר המרצים בארץ לתוכנת Flash בתחומי העיצוב והפיתוח, מרצה במספר מכללות ובתי ספר למחשבים בתחום המולטימדיה, בעל הסמכה של Flash Developer ע``י חברת Macromedia....

2.

Sams Teach Yourself Adobe Flash CS3 Professional in 24 Hours

Phillip Kerman

24 Proven One-hour Lessons

 

In just 24 lessons of one hour or less, you will be able to create dynamic animations using Adobe® Flash® CS3 Professional. Using a straightforward, step-by-step approach, each lesson builds on the previous ones, enabling you to learn the essentials of Flash from the ground up.

Step-by-step instructions carefully walk you through the most common Flash tasks.

Quizzes and Exercises at the end of each chapter help you test your knowledge.

By the Way notes present interesting information related to the discussion.

Did You Know? tips offer advice or show you easier ways to do something.

Watch Out! cautions alert you to possible problems, and give you advice on how to avoid them.

 

Learn how to…

o       Create, optimize, and export dynamic animated movies for the Web, disk, or CD

o       Integrate Flash animations with static HTML pages

o       Use Flash’s vector graphics tools, including filters and blends, to create drawings and animations

o       Use digital video in Flash movies

o       Animate using time-tested techniques and Flash’s special “tweening” features

o       Create powerful, interactive movies using the basics of ActionScript

o       Design Button, Graphic, and Movie Clip symbols and use them over and over without increasing file size

o       Import existing graphics from Illustrator® and Photoshop®

 

Phillip Kerman is an internationally recognized expert on the use of the Web and multimedia for training and entertainment. He frequently presents at Flash user conferences and has taught Flash and other authoring tools in workshops around the world.

 

Register your book at www.samspublishing.com/register  for convenient access to downloads, updates, and corrections as they become available.

 

...

3.

Phillip Kerman's Macromedia Flash 8 @work: Projects and Techniques to Get the Job Done approaches learning from a different perspective than the typical book on a web graphics application.  Rather than simply describing how to use each feature of a product, Macromedia Flash 8 @work introduces key tools in a single chapter and then moves on to what you really want to know -- how to use Macromedia Flash to complete the projects you're likely to face every day on the job.


You'll get step-by-step coverage of how to complete 10 common projects chosen by a panel of Flash users. Plus, tips, tricks, and notes will provide you with the information you need to apply what you learn on these projects to others you'll undoubtedly be asked to create at work. 

...






©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ