א.אילנה

א.אילנה

סופר


1.
יוסי חיפש מתנה מיוחדת לאמא, יום ההולדת. במוחו עלה רעיון מקורי - תפוחים אדומים להביא....

2.
אבא דוב מחפש את דובוני הקטן....

3.
4.
דבר אל הגננת, המורה וההורים: ילדים אינם גדלים "על הירח" * בניגוד לאבנים ולעצמים דוממים אחרים, הילדים הם יצורים חברתיים, שהתפתחותם תלוייה גם בהקשר הסביבתי * לפיכך יש חשיבות מרובה להתערותם במערכת המקיפה אותם החל מהגיל הרך (6 - 3) * ככלל, ידוע זה מכבר שנטועה בילדים סקרנות טבעית, ויש להם רצון ללמוד; אך היכולת לממש רצון זה, הלכה למעשה, מותנית בגורמים נוספים, ובעיקר במחנכים - ה"מתווכים" * מן הראוי לספק להם "גירויים" מתאימים ולפתח עבורם "אסטראטגיה אטראקטיבית" של למידה משחקית מהנה * בחוברת המוגשת בזה "חושבים ולומדים" (1) הושקעה מחשבה מיוחדת כדי לסייע לילד - בדרך הקלה - במיקוד ההתבוננות שלו במרחב, בהפניית תשומת - לב לדברים המקיפים אותו בסביבתו הקרובה ובפיתוח החשיבה על - אודות גורמים אלה, כולל תהליכים והתרחשויות יומיומיות * בד בבד, עשוייה החוברת לפתח גם מיומנויות - יסוד חשובות וחיוניות, כגון: היכולת למיין ולסווג דברים, הכרת הכמויות, פיתוח ההבחנה החזותית, פיתוח מושגי המרחב, הכרת בעלי מקצועות וכלי - עבודתס בהתאם, פיתוח התיאום (קואורדינאציה) בין עיניים לידיים והקניית דפוסים ראשוניים של חשיבה הגיונית * אחד מיתרונותיה של החוברת הוא בכך, שהיא מותאמת ללמידה* פרטנית ומאפשרת התקדמות אישית, שלב אחר שלב, לפי היכולת והקצב של כל ילד. א.אילנה....

5.
חוברת עבודה לפיתוח מיומנות הקריאה והכתיבה (לגיל הרך) חוברת זו מציעה לילדי - הגן תרגילים ראשונים בקריאה בשיטה מרתקת, יעילה ומהנה. בין דפיה משולבות מטלית בקריאה, בכתיבה (תוך כדי אימון היד במתיחת קווים ישרים), בצביעה ובגזירה. כל המטלות נמסרות באופן מושך, ועשויות לעודד את הילד להתמיד בנסיונותיו לבצע אותן במלואן. החוברת מיועדת לעבודה בגן אף בבית, בעזרת הגננת אף ההורים. התרגילים בנויים על ההברה הבסיסית של הילד א / א' (קמוצה/פתוחה) והאותיות מסודרות במכוון לפי סדר הא' - ב', כדי לאפשר לילד להתרגל לסדר האותיות ולזכור אותן כסדרן. כמו - כן, מוסבת תשומת - לב מיוחדת להברה הראשונה במלה באמצעות ציורים נלווים, בהנחה שעל - ידי הכרת ההברה משמיעה (על - פי הזיהוי בציור המלווה) בשילוב עם הזיכרון החזותי הטבעי של הילד, ניתן להקל עליו עד - מאוד את מלאכת הקריאה בשלב הבראשיתי. לפיכך, כוללת החוברת את ההברות ב / ב, כ/כ, פ /פ, הדגושות בלבד, ולא מופיעות בה האותיות הסופיות ך, ן, ף ו - ץ. לאחר כל קבוצת דפים מובא תרגיל - ביניים, המתייחס להברות שנלמדו באותו שלב. לאחר שהילד הכיר, למד, חזר ושינן את ההברות הבסיסיות, הריהו בשל כבר לעבודה המסכמת שבסוף החוברת, הכוללת גם קטעי קריאה. כאמור, למידה והנאה עשויות לעלות בקנה אחד, ולהוות - בד בבד עם העבודה - ממש חווייה; ואם תנסו, תיווכחו לדעת עד - מהרה, שאין זו כלל סיסמה לתפארת המליצה....






©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ