גדעון לוין

גדעון לוין

סופר


» ספרים של גדעון לוין שנקראים עכשיו:

"גן אחר" : תורת הגן של זרימת הפעילות
גדעון לוין
1.
גדעון לוי חבר קיבוץ להבות הבשן. מרצה בפסיכולוגיה של הגיל הרך במכללת אורנים מאז שנת 1953. בשנת 1974 הקים את "המרכז ללימוד פעילויות הילד" שבמכללת אורנים ועסק במחקר שיטות העבודה בגן הילדים. פרסם עשרות מאמרים ומספר ספרים בנושאי הגיל הרך, ביניהם "פעילות והתנהגות בגיל הגן": "גן הילדים לטובת הילד": "להיות תינוק": "שיחות עם הורים": "פעוטות פעילים": "תינוקות מחייכים": "גננות משוחחות". הספר "גן אחר" - מציע תורת גן ושיטת עבודה בגן הילדים כפי שהתגבשו ב"מרכז ללימוד פעילויות הילד" אשר במכללת אורנים. שיטה זו שונה מן השיטות המקובלות בכך שהיא יוצאת מן הפעילות של הילד "הזורמת" באופן חופשי במשך כל שעות הפעילות בגן. היא בנויה על מעורבות חינוכית משתתפת של הגננת בפעילויות השונות של הילדים. ספר זה מהווה, למעשה, סיכום של עבודה במשך שנים רבות....

2.
3.
2הספר ``פעוטות פעילים`` עוסק בילדים בשנות חייהם השנייה והשלישית. עיקרו בחינת פעילותם של הילדים כביטוי ליזמה, ליכולת ולזהות. למרות ההבדלים בין ילד לילד - קיימת חוקיות מבנית המנחה פעילות והיא נכונה לגבי כל הפעילויות וכל הילדים. משפע הפעילויות של פעוטות נבחרו שלוש מרכזיות: הבנייה בקוביות, המשחק בכדור והעיסוק בבובות, אלה נבחנות בהתפתחותן - החל מגיל חודשים אחדים - ועד לגיל 3-2 שנים. שלב אחר שלב נחשפת התפתחות הפעילויות. הספר משלב פרקים עיוניים בשפע של תצפיות בילדים, וצורפת לו ביבלוגרפיה מקיפה. גדעון לוין הוא חבר קיבוץ להבות הבשן ומרצה לפסיכולוגיה של הגיל הרך באורנים, הוא מנהל את ``המרכז ללימוד פעילויות הילד`` ועוסק בחקר החוקיות של הפעילות הזאת - על היבטיה החינוכיים, הפסיכולוגיים והפילוסופיים. פרסם מאמרים רבים, וספרים אחדים, ביניהם ``פעילות והתנהגות בגיל הגן`` (אוצר המורה), ``תינוקות מחייכים`` (ס. פועלים), ו``בואו נשחק על אמת`` (ס. פועלים) יחד עם צ. ניר, ועוד....

4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
ספר זה מיועד להורים ולמחנכים שילדיהם בגיל הרך - משא החיים הראשונה ועד הכניסה לבית-הספר. ספר זה אינו נותן עצות טכניות. הוא מצביע על גישה עקרונית שצריכה להנחות, לדעת המחבר, כל מי שענין לו בחינוך ילדים בגיל הרך. גישה זו מכירה בעובדה שילדים הם פעילים מטבעם, ``צמאים לגירויים`` ומחפשים אותם באופן פעיל. מערכת חינוך - משפחתית וחוץ-משפחתית - צריכה להתחשב בעובדה זאת ולהיענות לה. הספר מצביע על העובדה, שכל מעשי החינוך הם מעשים חברתיים-פוליטיים, הן במישור הציבורי והן במישור האישי. כך נוצרת ``תרבות של ילדים`` המושפעת מנתוני תרבות המבוגרים. הפרקים הדנים בפעילויות מצביעים על כמה מחוקי הפעילות ומציעים גישה סטרוקטוראליסטית. פרק זה יעניין בעיקר מי שצדדים תיאורטיים של מעשי החינוך מעסיקים אותו. יש בספר זה שילוב של דברי תיאוריה ודברי מעשה היוצרים יחד תמונה מקיפה על מעשי החינוך החשובים לילדים בגיל הרך. הם יוכלו לסייע להורים ולמחנכים לגבש את יחסם המחנך אל ילדיהם. גדעון לוין הוא חבר קיבוץ להבות הבשן, לימד עשרות שנים במכללת אורנים פסיכולוגיה של הגיל הרך, פרסם ספרי חינוך רבים. לאחרונה הופיעו בהוצאת ``אח`` ``לומדים בגיל הרך`` (1995) וכן ``גן אחר`` (1989) שראה אור גם בגרמניה; כמו-כן הופיעו בהוצאת ``דיונון`` ``לעבוד עם פעוטות`` (1991) וכן ``לחנך אחרת`` (1995)....

11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ