| 1. | 
				"אני מנסה לספר משהו, וכל אימת שאני מחריש, אני מבחין שטרם אמרתי דבר. מין חומר נוזלי צמיג וקורן זוהר מופלא נשאר בתוכי ולועג למילים...היו שם התרחשויות, תמונות, קולות שמשמעותם מתהווה רק בתוכך, שלא נקלטו ולא אורגנו באמצעות מילים, שבהיותם מעבר למילים הם עמוקים יותר ומרובי משמעויות מהן." כך מתאר קנטי את רשמי ביקורו במראקש. מראקש, שהילכה קסם ...
							 | 
| 2. | 
| 3. | 
| 4. | 
				גם צאתו לאור של מבחר גדול ממכתביו של פרנץ קפקא אל פליצה באואר בתרגום עברי ("מכתבים אל פליצה", פרוזה אחרת 2003), מוצעת פה לקורא הישראלי גם מסתו הנודעת של אליאס קנטי על המכתבים האלה. קנטי מלווה את המכתבים אל פליצה  - שהיתה פעמיים ארוסתו של קפקא  - צעד - צעד לאורך חמש השנים של חליפת המכתבים הסבוכה והמיוסרת הזאת (שרק מכתביו של קפקא נשמרו ממנה)...
							 | 
| 5. | 
				אֶליאס קַנֶטי הוא חתן פרס נובל לספרות לשנת 1981 (על ספרו סנוורים). באוטוביוגרפיה שלו שוב באה לידי ביטויה גדולתו של קנֶטי המספר.
הלפיד באוזן הוא הכרך השני של זיכרונות קנטי. ציר הסיפור בכרך זיכרונותיו הראשון, הלשון שניצלה, היה הערצתו של קנטי הילד לאמו. הלפיד באוזן הוא בראש וראשונה סיפור הערצתו של קנטי למורהו הראשון ולסופר הווינאי קר...
							 | 
| 6. | 
				"עד שמיעה" הוא אחד המוזרים והמעוררים למחשבה שבספריו של קנטי. במקום לכתוב רומן על העולם המודרני, בחר לצייר חמישים מתוך שלל הטיפוסים שהמין האנושי מורכב מהם, שכל אחד מהם מייצג סוג התנהגות מסוים - למן "מגיש העצומות", שהוא קרבן של החברה, דרך "שצף-קצף", כמין דמות ריקנית של דור-הסילון ועד לאישיות כ"חמומת מפות השולחן", אשה שהיא זועפת תמיד ובעל...
							 | 
| 7. | 
 
		 
			 
			 
			 
			