עמימות - מושגים בדיון החינוכי / פרופ' קרל פרנקנשטיין

עמימות - מושגים בדיון החינוכי

פרופ' קרל פרנקנשטיין

יצא לאור ע"י הוצאת ספרית פועלים,







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
143 התעניינו בספר

תקציר הספר
סדרת פרסומים להבהרת משמעויותיהם של מושגים המשמשים את הדיון בבעיות החינוך, בהם מושגי יסוד האקטואליים תמיד ומושגים שהצורך בהם מתעורר בשעת ליבונן של בעיות חינוך שוטפות. מטבעו של החינוך כי המושגים המשמשים את דיוניו מקורותיהם רבים; מהם פילוסופיים פסיכולוגיים, סוציולוגיים וכיו``ב מלבד המושגים שגובשו בתחומו של החינוך עצמו. תכליתה של הסדרה הזאת היא להזין את הדיון בחינוך במידע מקיף ומוסמך הדרוש להכרעות בין הפתרונות המוצעים לבעיותיו. הסדרה מכוונת למי שמבקש להבין את מורכבותו של התהליך החינוכי; למחנכים, לסטודנטים ולכל המעוניינים בבעיות החברה והאדם. את המלה האנגלית Ambiguity נוהגים לתרגם בעברית, עמימות ומזהים את המושג הזה עם דו משמעות, או רב משמעות, או חוסר בהירות. כאן מתפרש המושג הזה כקיום יחדיו של מצבים ושל תכונות מנוגדות. האם נועדה למושג הזה משמעות שלילית בחינוך? האם יש ``לבטל`` את העמימות ככל האפשר בתהליכי ההוראה לטובת הבהירות? בסוגיות אלה דן פרופ` פרנקשטיין בחיבור זה.










©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ