חיים הזז

חיים הזז

סופר


1.
2.
חיים הזז, שאת מכלול יצירתו ניתן לכנות בשם "הקומדיה היהודית", הוא אחד מסופרי-הסגולה בזמננו שהביאו תמורה רבת-משמעות בפרוזה העברית. עולם ישראל ההולך ומחוויר בצל הזכרונות ונעשה מושג מופשט, חזר ונעשה אצלו למציאות רבתי (אברהם קריב)....

3.
4.
ח. הזז, שאת מכלול יצירתו ניתן לכנות בשם "הקומדיה היהודית" הוא אחד מסופרי-הסגולה בזמננו שהביאו תמורה רבת-משמעות בפרוזה העברית. עולם ישראל ההולך ומחוויר בצל הזכרונות ונעשה מושג מופשט, חזר ונעשה אצלו למציאות רבתי. (א. קריב)...

5.
6.
זוכה בפרס "דבר" לספרות על שם ב. כצנלסון...

7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
התקינה לדפוס אביבה הזז בספר זה רואים אור לראשונה שלושה סיפורים שפרקים מהם התפרסמו בשנות השלושים והארבעים של המאה העשרים. בצירופם יחד מואר באור חדש פרי ניסיון חייו של חיים הזז בשתי התחנות הראשונות של דרכו הספרותית, פריס וירושלים, שבהן מתרחשות עלילות הסיפורים. "בצלן של מלכויות" מספר את סיפורן של שתי משפחות יהודיות שנמלטו בעור ש...

15.
16.
בספר 'פעמון ורמון' שיצא לאור בשנת 1974, נדפסו לראשונה סיפוריו האחרונים של חיים הזז שכתבם סמוך לפטירתו בשנת 1973. שנתיים קודם לכן, בשנת 1971, כתב הזז את צוואתו: "את כתבי היד שלי רובם להשמיד ואת מיעוטם לברור ברירה מדוקדקת, לקצר ולהעמידם על עיקרם האמונתי, בדבר זה אני סומך על טעמה של אשתי אביבה הזז. אם לא תרצה או לא תוכל לעסוק בהם אני מצווה שתשמ...

17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
זו הפעם הראשונה ש"ימלא", מן היצירות המופלאות שבספרות העברית, רואה אור. ארבע-עשר פרקי מדרש-השירה שבספר, חוברו בידי הסופר חיים הזז בשנת 1929, בעת שישב בפריס. מסיבות שונות, עדיין עלומות, החליט הזז לגנוז את פרקי "ימלא" ולא פרסם אותם מעולם. שבעים שנה לאחר כתיבתו, נתגלה כתב-היד בארכיונו של הסופר בירושלים והוא מובא בזאת, בתבנית מהודרת, לפני הקו...

42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
71.
72.
73.
74.
75.
76.
77.
78.
79.
80.
81.
82.

אני ממליץ לקרוא את הביקורת של יקירוביץ שקדמה לי בהחלט מצוינת ומרחיבה יותר משלי. אני רק מוסיף מעט למדתי את ספוריו של חיים הזז לבחינות הבגרו... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
(הביקורת היא על הסיפור הדרשה בלבד) ... כל יהודי נדרש במובן מסויים לענות על שאלת ההיסטוריה היהודית, באופן האובייקטיבי וגם הסובייקטיבי. ומכא... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ